Hoe werken wij

Al vanaf september beginnen wij met het benaderen van bedrijven voor sponsoring en hebben wij contact met de Voedselbank om een overzicht te krijgen om hoeveel gezinnen en kinderen het gaat.
Via de Voedselbank ontvangen de ouders half november een brief met het aantal verlanglijstjes voorzien van een gezinscode. Dit ivm de privacy.
Deze verlanglijstjes mogen de kinderen zelf invullen met hun wensen tot max 20 euro. De lijstjes worden voor eind november bij de voedselbank weer ingeleverd. Vanuit daar komen zij bij de penningmeester terecht. Elk gezin heeft een eigen envelop met daarin de lijstjes.
De zondag voor de uitleveringsvrijdag gaat het bestuur samen met vrijwilligers inkopen doen bij Intertoys (Muiden). Daar wordt per gezin de verlanglijstjes bekeken en nav de wensen cadeautjes uitgezocht. Voor elk gezin is er tevens een gezelschapsspel.
De woensdag daarop komen de bestuursleden bij elkaar en zoeken per gezin (nav de envelop) de cadeautjes bij elkaar en doen deze in een zak van Sint samen met een extra cadeautje per kind (deze worden ons geschonken).
’s Avonds komen er naast het bestuur ongeveer 15 vrijwilligers helpen met inpakken. Elk lijstje wordt weer gecontroleerd en de cadeautjes leuk ingepakt, voorzien van sticker en in de zak gedaan. Dan gaat er een label om met de gezinscode en de zak is klaar.
Donderdagavond worden met een aanhanger de zakken afgeleverd op de Voedselbank waar zij op vrijdag aan de gezinnen worden uitgeleverd. Zodat deze kinderen , mede dankzij U, een fijne Sinterklaas kunnen vieren!